Objektas: Keraminė žąsies figūra su bronzinėmis kojomis (mingqi)
Kultūra: Han dinastija, Senovės Kinija
Laikotarpis: 2–1 a. pr. Kr.
Medžiagos: keramika, bronza, pigmento likučiai
Technika: rankinis formavimas, degimas, atskiras bronzos liejimas
Išmatavimai: 20 × 24 × 10 cm
Konstrukcija: kompozitinė (keramika + metalas)
Būklė: gerai išlikusi, su natūralia patina ir dekoratyvinio pigmento pėdsakais
Proveniencija: privati Europos kolekcija; anksčiau – senos JK ir Europos kolekcijos nuo 1970 m.
Teisinis statusas: kolekcinis objektas, teisėta prekyba ES teritorijoje
Pastaba: siuntimas galimas tik Europos Sąjungoje
Han dinastijos keraminė paukščio skulptūra su bronzinėmis kojomis - mingqi yra autentiškas Senovės Kinijos ritualinis objektas, sukurtas kaip pomirtinio pasaulio inventorius. Skulptūra vaizduoja vandens paukštį, kuris Han kultūroje simbolizavo buitinę gerovę, gausą ir gyvenimo tęstinumą.
Korpusas formuotas iš keramikos, išlaikant proporcingą ir harmoningą siluetą. Ilgas, grakščiai išlenktas kaklas ir tiksliai suformuotas snapas rodo meistro gebėjimą perteikti gyvūno anatomiją minimalistinėmis priemonėmis. Ant paviršiaus išlikę juodo šlako ir ochros pigmento pėdsakai liudija, kad skulptūra buvo dekoruota, kas būdinga aukštesnio lygio mingqi objektams.
Svarbiausias ir kolekcionierių itin vertinamas elementas – atskirai lietos bronzinės kojos. Plačios, preciziškai išdirbtos plėvėtos pėdos suteikia skulptūrai stabilumą bei aiškų tipologinį identitetą. Bronzos integracija rodo, kad objektas buvo skirtas aukštesnio statuso kapavietei, o tokie kompozitiniai dirbiniai yra vertingesni rinkoje dėl retesnio išlikimo ir sudėtingesnės gamybos technologijos.
Skulptūra vizualiai subalansuota, konstrukciškai stabili ir reprezentuoja tipinį, tačiau aukštesnės kokybės Han laikotarpio mingqi gamybos pavyzdį.
Kultūrinis kontekstas
Han dinastija (206 m. pr. Kr. – 220 m.) – vienas reikšmingiausių Kinijos civilizacijos etapų, kai susiformavo centralizuota imperija, sustiprėjo konfucianizmo vaidmuo ir išsivystė aukšto lygio keramikos bei metalo apdirbimo technologijos.
Pomirtinis gyvenimas Han kultūroje buvo suvokiamas kaip žemiškojo tęsinys, todėl kapuose buvo atkuriama visa būtina aplinka: pastatai, tarnai, gyvūnai ir buities objektai. Šie artefaktai vadinami mingqi – „dvasinėmis gėrybėmis“. Jie turėjo užtikrinti mirusiajam pilnavertį gyvenimą po mirties.
Vandens paukščio figūros buvo siejamos su maisto šaltiniu, kasdieniu ūkiu ir materialine gerove. Kompozitinė konstrukcija, kai keramika derinama su bronza, atskleidžia pažangią to meto dirbtuvių technologiją ir indikuoja aukštesnį mirusiojo socialinį statusą.
Šis objektas atspindi tipišką, tačiau vertingesnį Han mingqi kategorijos pavyzdį, atskleidžiantį civilizacijos ritualines, ekonomines ir simbolines struktūras.
Istorinė - kultūrinė - kolekcinė vertės
Istorinė vertė: autentiškas Han laikotarpio ritualinis objektas, reprezentuojantis žinomą Senovės Kinijos laidojimo tradiciją.
Kultūrinė vertė: aiškiai identifikuojama mingqi tipologija su vandens paukščio ikonografija, atspindinti imperijos socialinę ir ūkinę struktūrą.
Kolekcinė vertė: reta konstrukcija su bronzinėmis kojomis, geras išlikimas, pigmento likučiai ir dokumentuota proveniencija – pagrindiniai kriterijai, kurie didina objekto patrauklumą rinkoje.
Muziejinis potencialas: tinkamas Azijos meno, archeologijos ir pomirtinio pasaulio ikonografijos teminėms ekspozicijoms; atitinka muziejiniam eksponavimui keliamus identifikacijos ir kultūrinės interpretacijos standartus.
Objektas yra stabilus, aiškios kilmės ir tinkamas ilgalaikei kolekcinei vertei kaip reprezentatyvus Han dinastijos kultūros paveldo artefaktas.